Skip to main content

bagaimana saya diet dengan shaklee.


ramai orang salah faham dengan definasi diet.
diet adalah pengambilan gizi makanan yang seimbang setiap hari. (saya elaborate sendiri)
apa yang ramai orang buat, diet = tak makan nasi, makan roti sahaja, berlapar etc.

saya sudah 2 kali beranak.
beranak pertama kali,amik masa 8 bulan untuk 'rasa' kurus balik.
tup tup, saya pregnant lagi pulak. ;)

beranak kali kedua, saya 'rasa' saya cepat kurus balik.
Alhamdulillah.
sakit2 sendi, sengal2 badan pun tak ada.
mungkin sebab lebih disiplin masa berpantang.
tapi, still perut tu tak dapat nak kempiskan.
seperti sentiasa ada baby di dalam. ;)



ini lah dia diet program saya.

DIET DENGAN CARA SIHAT DAN SEMULA JADI DENGAN SHAKLEE.



inilah antara 3 produk shaklee yang terawal saya beli.
ALFALFA + LICITHIN + ESP

sebelum saya cerita fungsi untuk setiap 1, biar saya beritahu keberkesanannya pada saya.

seminggu lepas saya amalkan licithin 6 biji sehari,
perut saya (akibat mengandungkan 2 orang putri) dah kembali kempis.
serius!
happy bukan kepalang.
dah 9 bulan si kecil saya susukan dengan penuh kasih sayang tapi tak berjaya jugak menipiskan lemak2 lebihan.
Alhamdulillah, dengan izin Allah, licithin dapat bakar lemak2 degil tu dalam masa seminggu je.

dalam masa yang sama, saya tersedar yang kulit saya semakin tulus dan mulus.
bile garu2, tak de lagi bekas2 putih tanda kulit kering.
ini bermakna, ESP telah menjalankan fungsinya dengan baik sekali dalam tubuh saya.
Alhamdulillah, sekali lagi dengan izin Allah, ESP dapat membekalkan protien yang saya perlukan setiap hari dan telah melembapkan kulit saya.

oh...patut saya cerita yang ini dulu.
hari pertama saya amik alfalfa, angin tak sudah2 keluar dari badan saya.
nasib baik keluar dari mulut (sendawa).
risau jugak kalau asyik keluar dari bawa (kentut). takut terbusuk pulak. ;p

ok...sekarang saya cerita kenapa perlu ambil 3 supplement ini untuk dapatkan impak yang maksima.

untuk kurus, kita perlukan 3 elemen penting.

1. detox ~ ALFALFA / HERB LAX
2. bakar lemak ~ LICITHIN / OMEGAGUARD
3. bina otot ~ ESP / CINCH

saya explain secara ringkas saja ye supaya mudah faham.

1st 
kita kene detox kan dulu badan kita, bersihkan usus supaya supplement2 / ubat2an mudah serap.
bila mudah serap, cepatlah ubat2 tu memberi kesan.

2nd 
kita terus pada tujuan kita untuk kurus dengan membakar lemak2 tepu di badan.
kebanyakkan kita ni gemuk di sebabkan lemak2 yang tak terurai dalam badan.

3rd 
lepas lemak2 tadi sudah terbakar, kita mesti mengototkan semula bahagian2 lemak yang dah terbakar supaya tidak lah gelebeh2 di bahagian tu.

mudah kan?
itu lah konsep peng'kurus'an diri dengan shaklee.

TAPI...
3 supplement tadi, bukan semata2 untuk detox, bakar lemak dan membina otot.
setiap 1 supplement tu ada kebaikan2nya yang lain.

apa kebaikannye?
teruskan membaca..


ALFALFA
    mencuci hati, darah dan usus

    melawan alahan
    baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
    menyingkirkan lemak dan kolestrol
    melawan tumor
    melegakan keletihan
    mencegah / merawat atritis



                LICITHIN



                menyerap vitamin yang larut lemak
                melindungi hati
                pemecah lemak dan kolestrol
                pelangsingan
                mencantikkan otot dan kulit
                memperbaiki alergi
                menghalang kejadian batu karang
                mempertingkatkan daya ingatan
                meringankan stress
                menghalang tekanan darah tinggi
                memperbaiki prostat lelaki

                meringankan sembelit


                ESP


                awet muda
                baik untuk hormon
                baik untuk prostat
                kulit remaja
                pembekal tenaga
                membaiki pigmentasi
                membaiki memori



                ini ringkasan sahaja...
                detail untuk setiap 1 supplement,insyaAllah akan menyusul kemudian.

                so,
                macam mana?
                nak cuba diet cara saya?
                saya makan nasi macam selalu.
                saya tak bersenam macam selalu juga.
                tapi saya dapat langsingkan tubuh saya.

                bole contact saya thru fb saya
                saya lebih selesa kalau kita berdiskusi di sana.
                jangan lupa add saya dulu ya.

                salam sayang,
                mama daisies yang sentiasa busy.
                :)


                sumber: shaklee panduan nutrisi



                4 comments

                Popular posts from this blog

                Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

                cerewetnye kami nak beli rumah!

                Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

                BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT