Skip to main content

bile adik terbangun dan nangis2


kakak putri sangat kerap menangis sekarang ni...
lagi2 waktu malam tengah tido...
kakak macam alami mimpi ngeri je...
macam pagi tadi...
mama papa dah bangun dulu...
kakak bangun dan nangis2 cari papa...
mama dari dapur, nampak kakak dah keluar bilik sambil nangis2...
mama suruh kakak tido lagi...
nangis2 kakak panggil2 papa...
papa nak mandi n siap2 pegi keje la sayang...
mama baring balik sebelah kakak, kakak peluk erat2 tangan mama...
bile mama agak2 kakak dah tido semula, mama cuba alih tangan mama dan nak bangun...
kakak tersedar dan peluk balik tangan mama erat2...
entah apa lah yang kakak mimpi...
kakak macam takut bile je bile kakak tak nampak kelibat mamapapa (esp papa)... 
(bile kakak tahu mamapapa ada kat rumah)...
seolah2 mamapapa akan pergi tinggalkan kakak dan adik...

sejak kakak asyik nangis2 je ni,
papa dah mula garang dan tinggi suara pada kakak...
sian kakak...
sungguhpun papa marah kakak,
kakak masih mahu pada papa...
masih mahu papa yang pujuk dan dukung...
kalau mama nak pujuk, lagi lah kakak nangis dan meronta2...
jadinye, tiap kali kakak nangis2 tu,
mama cuma bole tengok je...
mama tak nak tambah tangisan kakak yang mungkin bole buat papa bertambah geram..
mama percaya, setiap tangisan kakak, ada sebabnya...
bukan kakak saje2 nak nangis dan nak mengada2...
cuma kakak belum pandai cakap untuk bagitahu mama apa sebenarnye yang kakak alami dan rasa...
dan seriously, kalau mamapapa tak sabar + dengar hasutan syaitan, memang rasa nak pukul aje....
family mama papa je yang tahu macam mana sukarnya melayan karenah kakak...

apepun, adik maintain cool dan senyum2 selalu...
entah2, adik yang jadi pelindung kakak bile dah besar nanti...
;)


kakak tetap sayang adik walaupun kakak selalu 'bangun'kan adik dengan tangisan kakak...



pastu, bile adik terbangun dan nangis2, kakak diam dan sebut .."adik.....aneh(nangis)..."
haih la kakak ni...dia yang selalu nangis... ;)

oh ya...
jangan lupa visit dan like online store mama putri ya!
=)
thanks for ur support...



Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT