Skip to main content

selamat hari pekerja!


bekerja lah dengan ikhlas wahai mama!

sedih fikirkan tentang kerja...
mama baru je nak happy2 nyanyi kat ofis lepas rasa down dengan berita kawan2 ofis tengah tunggu turn nak resign...
tiba2, badmood mama datang balik...
puas hati mama dapat letupkan gunung berapi yang dah lama menggelegak je dari dalam...
mama tak kisah sangat pasal orang yang mama marah tu adalah outsider dan foreigner...
bukan ofis mate atau client boss...
em...
jangan ingat selemah lembut mama, mama tak reti nak marah orang...
lepas dah lepaskan kemarahan mama,
esoknye mama beli mc...
dan mama dah mula bersikap 'suka-hati-mama-nak-buat-ape' kat ofis...
berdosa sungguh!
kan lebih baik mama duduk di rumah saja menjaga kanak2 daripada mama datang keje dengan perasaan yang macam ni?

Ya Allah...ampunkan aku...
datangkan lah keikhlasan dalam hatiku untuk setiap ibadah yang aku lakukan...
hanya padaMu aku bermohon ya Allah dan hanya redha Mu yang sangat aku harapkan...
amin...

pada hari ahad-yang-tak-dapat-berehat...
mama gigih sediakan lauk pauk yang agak berat untuk makan malam...
selalunye mama goreng2 aje...
tapi hari itu, gigih mama kukur kelapa...
kukur kelapa...
ye...
mama kukur kelapa...


em...
papa dan putri2 bukan saja makan lauk hasil dari air tangan mama...
malah air peluh mama juga...ekeke...

berpeluh2 tau nak kukur kelapa...

sepanjang mama kukur tu, tak berhenti mama doa...
nak tau ape mama doa...
" Ya Allah, tidokan lah anak2 ku sampai aku selelsai masak..."
=)
niat di hati nak semua dah siap sedia bile papa balik keje...
insyaAllah, bile kita ada niat yang baik, lalu kita doa minta Allah mudahkan urusan kita,
Allah pasti makbulkan...

dapat lah mama siapkan keli masak lemak dan begedil ayam hari tu...
2-2 tu mama rasa lauk pauk yang berat sebab leceh nak sediakan...
dan kakak nampaknye sangat sukakan begedil ayam...
kakak putri asyik nak makan nasi goreng n ayam je...
sebijik macam upin ipin...
yang mana entah suka ayam goreng,mama tak ingat...
kalau nasi putih lauk ayam, ayam je yang kakak minta...
lepas tu, kunyah banyak2...
bile tak tertelan, kakak luah balik...
huh!
same je macam tak makan kakak oii....



Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT