Skip to main content

mama susah hati...



setiap malam, berdebar-debar rasanya....
dah masuk minggu ke 35 pengandungan...
sungguh mama dah tak larat...
nak jalan pegi dapur pun tak larat...
hujung minggu pun papa yang masak...
mama duduk rehat2 je sambil tengok tv... =)
kalau bole, tak nak tido tiap malam sebab sakit2 badan bile tido...
dan kalau bole, tak nak malam sebab bile malam je perut mama mengeras lain macam....

mama susah hati...
mama menangis tiap kali fikir mama akan melahirkan lagi...
mama betul2 takut...
macam takut nak mati...
mama takut...

putri masih macam biasa...
manja...
banyak cakap...
sibuk angkut barang bawak ke sana ke sini...
tak terdaya lagi mama nak kemas...
sebab kene bongkok dan amik barang2 yang bersepah tu...
mama dah tak bole nak bongkok2...
jadinye, rumah memang sentiasa bersepah...

pagi tadi putri bangun tido dengan riang gembira...
mata masih terpejam tapi bile putri dengar mamapapa ketawa, putri pun ketawa...
putri tak minta papa dukung macam selalu...
putri terus turun katil, kutip benda2 yang putri sepah kan dan putri duduk mengadap gambar bird-yang-mama-lekat-kat-dinding...
papa pulak yang dukung putri dan cium2 putri sebelum papa keluar rumah nak pegi keje...
situasi pagi tadi sangat melegakan mama...
mama harap, esok, lusa dan hari2 seterusnya pun putri akan macam tu...
tak nangis2 lagi minta papa dukung...

adui...perut mama...
mama confuse...
lupa sudah macam mana bile contraction...
yang mama ingat cuma, sakit yang nak meneran, tu je....
takkan nak tunggu datang sakit tu baru pegi hospital,kan...
mau nye mama terteran dalam kereta...

oh Allah....mudahkan lah segalanya...
amin...
2 comments

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT