Skip to main content

dalam dakapan papa....



isnin hari tu putri jatuh...
opah kata mulut putri berdarah...
mama balik keje hari tu, bibir putri nampak bengkak...

selasa malam...
mamapapa sama2 tidokan putri...
lampu tido dah pasang tapi putri masih belum ngantuk lagi...
mulut bising tak berhenti cakap + kaki tangan pun tak diam...
tiba2 putri sembur2 air liur putri macam putri termakan benda yang putri tak suka...
mama tengok mulut putri, ade cecair pekat penuh kat mulut...
darah!
padahal putri tak de pun terhantuk ke ape ke masa tu...
lap2 banyak kali pun masih banyak darah keluar...
putri tak nangis tapi putri tak selesa + marahkan mamapapa nak lapkan darah tu...
esok nye mama tanya opah, opah kata tempat luka tu kot yang berdarah balik....

rabu maghrib...
tengah2 putri main sambil tengok tv, mama pun tengah tgk tv,
putri sembur2 air liur lagi...
darah keluar lagi dengan tiba2...
cepat2 mama sms papa bgtau...
sebelum tu papa ade tanya mama,keluar lagi ke darah tu...
tapi masa tu, tak keluar lagi,so mama kata la dah tak de...
papa balik keje terus rush pegi klinik...
doc check, ade terkoyak sikit kulit antara bibir atas n gusi tu...
aduhai...sian anak mama...

sapu tangan penuh darah putri...
kamis malam...
beberapa kali mama terbangun sebab putri macam tak selesa...
mama tepuk2, putri tido balik...
mama bagi susu, putri tido balik...
sampai lah pukul 4...
mama memang berhajat nk bangun buat keje sikit...
putri merengek2 tak selesa...
mama tepuk, mama bagi susu pun putri tak nak...
putri nangis2 nak papa je dukung...
papa keluar ruang tamu, putri diam kejap...
pastu nangis lagi...
kuat...
sampai opah pun bangun tengokkan putri...
mama n opah nak dukung n pujuk putri, tapi putri tak nak...
putri nak papa je...
hampir menjelang subuh jugak la baru putri tido balik...
dalam dakapan papa....


nasib baik putri bangun pagi tadi ceria je...
lega hati mama nak tinggalkan putri pegi keje...


Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT