Skip to main content

papa usap2 dahi putri, pujuk putri...

mengantuknya hari ni...
semalam papa balik sangat sangat sangat lambat... =(
benci menunggu...
mama pun tak larat nak tunggu...
mama sedar bunyi moto papa tapi tak mampu nak bukak mata...
bile papa solat, putri merengek2 nak susu, baru mama bangun...

masa tunggu papa balik, mama rasa marah...
syaitan nirrajim menghasut2, sampai mama fikir yang bukan2...
sebab tu mama amik keputusan nak tido je daripada tunggu papa balik...
sekurang2 nye, bile mama bangun masa papa dah balik atau dah tido,
hilang lah perasaan marah dan syak wasangka tu...

memang ye...
lepas papa solat, dalam masa yang sama putri tengah tak sabar2 tunggu mama buat susu,
papa usap2 dahi putri, pujuk putri...
automatik hilang segala rasa yg bukan2 tadi...
rasa kasihan pada papa yang terpaksa balik sangat lewat demi mencari sesuap nasi...
em...mama pun cari jugak tau!

macam mana ye nak sentiasa bersangka baik pada suami?
iman mama tak cukup kuat nak buat tak tau pada hasutan2 syaitan nirrajim...
tapi setakat ni, alhamdulillah...
masih mampu menangkis segala hasutan2 tu....

semoga Allah terus pelihara ikatan mama papa dan keluarga kita...
amin...


susu ini putri yang punya!

tenang nya perasaan bila melihat wajah putri...


Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT