Skip to main content
ini kisah hari ahad lepas..

ahad hari berehat...
macam biasa, papa bekerja di hari berehat...
mama rehat berdua je dengan putri...

putri cuma tido 2 jam je hari tu, sebelum tengah hari...
lepas tu langsung putri tak tido lagi...
mama memang tak bole buat kerja especially memasak bile putri tak tido...
sebab mama tak izinkan putri masuk dapur kita...
sebab dapur tu agak tak bersih dan banyak benda2 terlarang untuk putri...
so mama baring2 saja sambil tengok putri porak perandakan rumah...
lama2 mama tak tahan lagi...
mama bangun, kemas2 mainan putri yang putri sepahkan,
n kerusi meja putri yang putri tonggang terbalikkan...
lepas tu mama vacuum rumah...

putri mama papa dah pandai... =)
dah tak takut bunyi vacuum...
kalau dulu, masa putri belum pandai jalan,
mama vacuum rumah sambil dukung putri...
bile putri dah pandai jalan,
pun mama vacuum rumah sambil dukung putri...
tu pun lepas putri bergayut2 kat kaki mama sambil nangis2...
tapi hari tu,
putri dah tak takut lagi...
 =)

lepas vacuum rumah, 
kita buat photoshoot! =)

kunci pintu! biar papa tak bole masuk... ;P

ha....tu nak terbalikkan kete dia la tu!

ape lagi putri nak sepah kan??

=)

nak panjat ni pulak?

technician television...
bile dah nak dekat waktu papa balik, baru lah putri tido...
baru lah mama bole masak...
tu pun masak ala kadar je...
sian papa...hihi...
*tu la...sape suruh keje di hari berehat...*

lama putri tido...
sampai kul 8 lebih...
bile bangun tu, terkebil2 nyendeng2 kat mama...
papa panggil2 putri pun, putri buat 'dono' je...
bile 'enjin' putri dah panas,
baru putri pegi dekat papa...
papa ckp sambil peluk cium putri...
"hari ni papa tak main pun lagi dengan putri..."
lalu putri menepis pelukkan papa...haha

mama bagitau papa yang mama dah mula rasa baby dalam perut bergerak2...
tapi rasa halussss je sebab kecik lagi...
tiba2 papa tanya, nanti mama pantang, putri ikut mama ke?
oho...haruslah putri ikut mama...
sian papa...
mesti papa rindu nak tengok keletah putri mamapapa ni... =)
tapi mama tak bercadang nak dok melaka sampai abis pantang...
paling lame pun 3 minggu...
dah anak ke 2...
insyaAllah bole kot urus sendiri...

putri tau tak...
mama papa rasa bosan sangat bile putri tido...
mungkin sebab tu, mama jarang tidokan putri awal2 waktu malam...
walaupun putri nampak dah ngantuk...
(tapi masih bertenaga untuk sepah2kan rumah...)
walaupun mamapapa tak dapat spend masa berdua2an,
mama tetap tak tido kan putri...
sebab masa tu je yang mamapapa ade untuk bersama2 putri...
memang mamapapa tak nak miss setiap perkembangan putri...
tengok putri jalan sana sini...
tengok putri senyum-yang-buat2 sambil menyepetkan mata...
tengok putri ketawa bile mamapapa ketawa atau orang kat tv ketawa...
(macam faham je...dia pun nak ketawa...)...
dan macam2 lagi keletah putri...
betul2 buat mamapapa happy...
walau kami tak dapat bercinta lagi...
=(

terima kasih Allah...
atas kesempatan ini...



2 comments

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT