Skip to main content

selamat ulang tahun sayang...

hari ni ulang tahun perkahwinan mamapapa yang ke 2...
baru 2 tahun mamapapa membina masjid kami sendiri dan baru 2 orang jemaah papa...
iaitu mama n putri...
tahun depan insyaAllah tambah sorang lagi...
atau mungkin akhir tahun ni... =)
alhamdulillah...

9 tahun mama bersama papa...
setahun yang pertama, cuma kenal gitu2 je...
berbalas2 sms sebab mamapapa berkawan jarak jauh...
kadang2 contact2, kadang2 tak...
sehingga 1 hari, mamapapa janji untuk jumpa...
mama bawak 2 kawan mama n papa bawak sorang kawan papa...
sebelum mama betul2 jumpa papa,
mama intai dulu papa...
adakah papa memenuhi kriteria lelaki idaman mama... ;P
tak berapa nampak sebab papa pandai menyorok...
dan bila dah bertentang mata,
mama jatuh cinta pandang pertama... =)
ternyata fizikal papa memenuhi kriteria lelaki idaman mama... ;P
tapi sifat dia, belum tahu lagi...

papa tak banyak cakap, tapi tak la terlalu malu...
(eh...mama ke yang tak malu?....hehe...)
tak la...cuma mama byk cakap sikit dan agak lancar berbicara bile dah mula bercakap dengan orang yang mama baru nak kenal...
dipendekkan kisah,
mamapapa berkawan secara rapat pada 01.02.03...

mmg byk ciri2 papa yang berkenan dihati mama...
1. tinggi...sebab mama akan rasa secure bile bersama lelaki tinggi...tp tak nak la tinggi dan gemuk...hehe...
2. pendiam...sebab mama suka bercakap...jadi mama perlukan teman yang sudi mendengar...kalau lelaki tu pun banyak cakap,dia mesti menyampuk ape mama cakap...
3. hormat...bile laki tu dah menyampuk cakap mama,bermakna dia tak hormat pada mama...sebab dia cuma tahu nak cakap pendapat dia tanpa dengar pendapat mama sampai habis...
4. sebaya...mama tak suka lelaki lagi tua dari mama...abis tua pun setahun je...tak de sebab yang specific...
5. romantik...ni semua perempuan pun suka...ya..papa sangat2 romantik...bile mama cite kat opah n mak su yati, diorang pun tak percaya yang papa macam tu...sebab diorang kata papa pendiam dan tak bercampur dengan orang...sebab tu mama suka lelaki pendiam...sebab dia cuma akan bercakap dengan mama je....tu yang buat mama rasa special... =)
6. bertanggungjawab...tak semua laki yang muda atau sebaya dengan kita tak pandai pikul tanggungjawab...cuma kita je yang kene pandai menilai dari mula kita kenal lelaki tu...papa bertanggungjawab untuk buat mama happy dan sedih...papa bertanggungjawab untuk beri yang terbaik dan aturkan yang terbaik untuk mama...sebab mama bukan seorang planner yang bijak especially hal duit....
7. disiplin...papa bukan disiplin dari segi bangun pagi awal atau mulakan aktiviti harian di awal pagi...tapi papa paling disiplin tentang duit...kalau papa nak beli sesuatu, papa akan sedaya upaya kumpul untuk dapatkan sesuatu tu...sangat beza dengan mama yang suka membazir...jadinya, mama memang sangat perlukan penasihat keewangan!
9. down to earth...tak berlagak dan tak suka menunjuk2..papa sangat simple dan sederhana...
itulah antara sifat2 papa yang berjaya menawan hati mama...

bukan senang mamapapa nak pertahankan hubungan tanpa ikatan yang sah selama 6 tahun...
tambah2 hubungan jarak jauh...
macam2 dugaan kami hadapi...
antara mama dan papa, papa lah yang paling sabar dan kuat hadapi dugaan2 tu...
tambah2 dugaan yang datang dari mama...
mama tak sebaik mana...
mama cepat baran dan tak sabar...
suka bertindak ikut suka...
mujurlah papa tak terlalu ikutkan perangai mama...
bila mama tanya, "kenapa abang bole sabar dengan sayang?"
ini jawapan papa...."abang percaya satu hari nanti sayang akan ubah sikap sayang...."
begitu tinggi kepercayaan papa pada mama sampai sanggup amik risiko untuk memperisterikan mama...
dan begitu tinggi sabar papa pada mama untuk tunggu mama ubah sikap tak baik mama...
belum tentu lagi mama akan ubah sikap,kan?
tapi mama cuba...
sedaya upaya mama cuba kawal emosi dan baran mama...
alhamdullillah...
pada tahun ke2 perkahwinan, mama lebih tenang dan kurang baran...


oh...panjangnye mama membebel...
perempuan....memang sinomin dengan membebel...


pesan mama buat putri...
bila dah ada yang putri berkenan di hati,
kongsi lah dengan mama...
jangan ikut sikap mama yang tak baik...
baran...
tak sabar...
emo...
tapi mama rasa, putri banyak ikut sikap tak baik mama....papa pun ckp macam tu.... =(
biarlah lelaki tu, sayang putri lebih dari putri sayang dia....
mama sentiasa doakan putri akan jumpa lelaki yang tepat untuk membimbing putri...
mama tak mahu anak mama rasa sakit dilukai atau ditinggalkan...

dan buat abang...
walau abang tak romantik macam dulu lagi,
sayang tau abang sayang sayang lebih dari sayang sayang abang...
terima lah kasih sayang yang tak berbelah bagi buat abang...
selamat ulang tahun abang...
hanya anak2 yang dapat sayang beri sebagai tanda kasih sayang sayang pada abang...
minta lah berapa pun, sayang akan beri...
walau abang tak bagi sayang rehat sekalipun, sayang sanggup...
asalkan abang sentiasa di sisi sayang...
bersama2 sayang melayan karenah anak2 kita...


dari isterimu yang akan sentiasa disisi,
baizura baharom.

selepas ijab kabul...


=)


smile happy happy



4 comments

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT