Skip to main content

pesalah cuba buang bahan bukti!

ahad hari berehat...
tp papa keje...
so, mama tak rehat...

papa janji nak balik awal...
tapi tak...
sampai pukul 7 pun papa tak balik jugak...
putri sibuk pegang botol ubat papa sambil sibuk ikut mama keluar masuk bilik susun kain yang dah lipat...
sesekali putri merengek marah sebab putri cuba buka botol tu, tapi tak bole...
mama tengok putri leka main handbeg mama kat bilik...
mama nekad nak gi mandi sebab mama tak asar lagi...
kalau papa balik on time kul 6.30, mama dah asar dah...

mama mandi kerbau...
cepat2 gosk gigi, cuci muka n sabun...
rasanye, lima minit je mama mandi...
sebab, kalau putri tak nampak mama, nanti putri nangis...

bile mama keluar bilik air,
mama nampak putri berdiri betul2 depan skrin tv...
tak nangis cari mama pun!
bile putri sedar yang mama datang dari dapur,
putri toleh..
bile putri nampak mama,
putri berjalan ke arah mama sambil bercakap2...
mama kagum putri tak nangis...
mama ingat putri nak pegi kat mama...
rupa nya putri terus masuk bilik mama...
lagi sekali mama kagum...

lepas tu putri keluar balik...
seolah2 tak sabar nak suruh mama masuk bilik...
mama pun masuk bilik dulu di ikuti putri...

kantoi!

rupanya putri dah buat salah...
putri cakap2 dengan mama tu,
seolah2 putri sedang bgtau mama apa yg putri dah buat...
dan tindakan putri terus tuju ke bilik mama,
seolah2 suruh mama pegi tengok apa yang putri dah buat...

aduhai...
cute nye bile teringat balik...
=)

botol ubat papa




nasib baik dalam tu cuma bedak sejuk

pesalah menunjukkan kesalahannya



pesalah cuba buang bahan bukti!


2 comments

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.