Skip to main content

6 bulan sudah...

teringin sekali menulis blog...
tapi mama tak punya masa terluang...
tambah2 lepas kehadiran 'Putri' yg membuatkan hidup mama bertambah sibuk...
bertambah kelam kabut...
bertambah ceria...:)
dan bertambah cantik....;p...
eh? bertambah cantik???
entah...sejak lepas pantang,mama rasa muka mama dah kurang naik jerawat...
dah kurang berminyak...

mungkin juga semua kotoran tu dah kuar bersama2 Putri sewaktu melahirkan...
kalau mama lahir operate,adakah kotoran itu juga akan keluar?
(jika benar tekaan mama yg kotoran tu kuar sewaktu melahirkan....)
mungkin juga kerana terampun dosa2 mama yg tak terhitung byknya...
(kerana kata orang,ibu lepas bersalin same seperti anak yg br bersalin...bersih dari dosa...)
Allah jua lah yg Maha Mengetahui atas semua kejadiaanNya...
dalam byk2 'tambah'an td,masih ade 1 yg kurang...
(tak semuanya sempurna,kan?...)
kurang jua lah waktu tido mama...

awal nya rasa tension,rasa mengantuk, dan yg paling teruk,rasa marah pada Putri...
mama nak tido,Putri nak main...
mama nak main dgn Putri,Putri pulak tido...
setelah bertanya pengalaman mereka2 yg punya pengalaman,
semua itu adalah biasa...
lalu,mama pun cuba membiasakan diri...
lalu jua,terbaca 1 artikel....
byk ganjaran pahala untuk ibu2 yang menjaga dan menyusukan anak diwaktu malam...
dan sejak itu,
mama layan kan saja tuan Putri yg sering marahkan dirinya sendiri apabila matanya tertutup...
(kerana Putri tidak mahu tido...)
mama jua ingatkan pada diri sendiri,
ada ganjaran dari Allah untuk mama kerana menjaga 'anugerah' dariNya...
lalu mama rasa menyesal...
kerana pernah memarahi 'anugerah' Allah itu...
dek kerana nafsu tido telah menguasai akal fikiran...

*Putri..mama minta maaf kerana pernah memarahi Putri ketika Putri masih kecil lagi...


Hari ni,genap lah Putri mama 6 bulan...
6 bulan sudah Putri ceriakan hidup mama papa..
6 bulan sudah Putri buat tido mama tak lena...
6 bulan sudah Putri ubah jadual harian mama...
mama tak kisah...mama suka,sayang... =)

2-3 hari sebelum ni,Putri asyik merengek2 je...
Nak kene pegang sll...
bile baringkan je, Putri nangis2...
Putri dah mula tido malam awal...
so,mama punye masa untuk kemas2 dapur dan tgk tv bersama papa.. =)


tapi, pada malam Putri genap berumur 6 bulan....
mama baru nak suap makan satay papa beli,Putri pun menangis bgn dr tido...
aduhai la Putri....
terus Putri bgn...(tak tido awal pulak malam ni...huhu)...

Apa saje untuk mu,Putri...
Cinta hati mama papa...

mama sayang kamu berdua hingga ke hujung nyawa...
 
Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT