Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2017

Pengalaman Melihat Kereta Hancur Melanggar Divider

Hari itu hari Ahad. Kami sekeluarga bertolak pulang ke Ipoh setelah ber hari keluarga di A Famosa Resort Melaka. Sekitar jam 12 tengah hari kami gerak dan singgah di Nilai. Ada kenduri sepupu saya. Hampir 3 jam di situ. Solat jamak zuhur asar sesiap sebelum teruskan destinasi. Bila nak balik tu, lalu pulak kedai2 langsir. Habibi tanya nak singgah ke? Sebab saya ada cakap nak beli langsir baru kat Nilai 3. So..singgah la kejap. Tak survey pun. Just pergi satu kedai, then kengkonon terus nak beli yang dah siap punya. Eh...terlupa pulak langsir kat bahagian tingkap nak kene tempah. Katanya tak sampai setengah jam boleh siap. Tapi habibi tak nak tunggu. Sebab ada destinasi lain nak pergi. So..gerak lah ke KL, destinasi seterusnya. Gitu lah kami kalau balik Melaka. Mesti singgah 2-3 tempat sebelum sampai ke Ipoh. Bukan selalu ada peluang nak pergi memana,kan.. ;)
okey... tu intro je... hehe...
Masuk highway.. Kereta banyak tapi masih bergerak. Kelajuan habibi bawak memang standard 110 - 120kmj je. Lebih dari tu,…