Skip to main content

Benarkah menyusukan bayi boleh kurus.


Saya tengah duduk2 di meja kerja.
Tiba2 terasa cincin kahwin di jari manis ku sudah tiada!

Ayoyo...dimana kan ku cari ganti...
Cincin seistimewa pemberian habibi...

Persoalannya, macam mana boleh tertanggal dari jari jemari?
Kurus sangat ke sampai boleh terlucut sendiri? 
(*_*)v
Hehe...
Tapi memang dah longgar pun..
'Berlian' nye asyik berpusing ke bawah je lately ni...
Kurus sangat ke?
Hihi...

Mujurlah tak jauh dia hilang..
Ada kat atas katil, terlucut masa susu-ibu-kan baby nailah tadi..
Kalau terlucut kat lubang jamban,pastu flush...
Uwaaaaaa...nangesss

To be honest, saya rasa sangat kurus bila menyusukan baby nailah sepenuhnya dengan susu ibu.
Jangan tanya berapa berat sebab saya tak timbang.
Tapi memang semua baju2 n jeans di zaman muda remaja belia saya dah muat semula.
Dan, yang paling syioknya adalah bila, seorang orang yang jarang2 nak puji saya kata saya dah ringan..
Bertambah melayang2 lah saya...haha

Selain saya menyusu baby nailah dengan susu ibu sepenuhnya, saya ada consume suplemen untuk kurus juga..


Suplemen ni  secara generalnya berfungsi untuk memudahkan lagi proses kurus tu..
Perumpamaan nya macam ni, 
Kita buat kerja rumah sorang2 dan kita buat kerja rumah dibantu oleh orang gaji.
Mana lagi cepat siap?
Mesti lah dengan bantuan orang gaji..betul tak?
Macam tu jugak suplemen..ianya bertindak sebagai pembantu yang dapat cepatkan proses kurus tu..
(Credit to mastura ahmad)

Macam mana pulak dengan menyusukan baby dengan sepenuhnya susu ibu boleh kurus?
Betul ke fakta tu?

Nantikan kupasan saya selepas ini...
(^_^)

Baby nailah..muka puas hati dapat susu ibu..


love, 
 zura bahar 
hotline: 016.595.2771
Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.