Skip to main content

tuntut janji!



sebelum ni, bile papa balik keje, kakak sibuk suruh bukak computer nak tengok katun2 kakak...
kakak tengok sampai nak tido...
tapi,bukan kakak tengok sangat pun...
asalkan bukak and kakak dapat dengar, tu pun dah ok...
lepas tu kakak main lari sana sini...
lepas tu, bile ajak tido, punye lah susah...
sampai nangis2 mengamuk marahkan mama tutup computer...

lepas tu, mamapapa cuba tak bukak computer selagi kakak tak tido...
jadinye, bile kakak nak tido, tak perlulah nangis2 lagi...
tapi, sekejap je dapat praktik kan sebab nak tunggu kakak tido, memang mamapapa yang tido dulu...

sekarang ni, mama berjaya pujuk kakak untuk tutup computer dan naik katil untuk tido...
tanpa kakak nangis2!
mama bgtau kakak,
"esok ye tengok katun lagi...esok kakak bangun, mandi, makan nasi, memen, tengok katun, berak ye....
semua buat esok, ye..."
kakak terkebil2 tanda faham kot...
lepas tu, kakak pun siap2 nak tido...
kadang2, kakak beria pejam mata konon2 nak bagi tido...
itu sangat lah lucu! ekeke...

dan pagi tadi, alarm mama telah bangunkan kakak...
kakak minta susu...
lepas abis susu, kakak nampak cergas je...
mungkin sebab kakak tengok mama keluar masuk bilik...
tiba2 kakak cakap kat mama....
"sok (esok)....katum (katun)....memen (main)...."

huhu...kakak tau hari dah esok....
dan kakak tuntut apa yang mama bgtau malam tadi...

sudahnye, hari ni, pepagi buta dah bukak katum sambil mamapapa bersahur...
=)

tu dia penyambut tetamu mama balik keje!


Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.