Skip to main content

amalan baru...


kurma adalah makanan sunnah rasullullah...
semua orang tau kurma banyak sangat khasiatnya...
begitu jugak dengan kismis...
tak rajin lah mama nak senarai ape khasiatnye...
google aje lah ye...

mama memang susah nak makan kurma kalau bukan bulan puasa...
sebab, bagi mama, rasa dia sangat manis-yang-lidah-mama-tak-bole-terima...
sebiji sekali makan tu bole lah...

jadinya, bersandarkan keyakinan pada buah yang termasuk di dalam ayat-ayat Allah,
mama cuba amalkan tiap pagi sebelum pegi keje,
1 bijik kurma dan 7 biji kismis...
hari ni masuk 5 hari mama amalkan...

jujurnye,sejak hari pertama mama makan, 
sepanjang hari mama rasa bertenaga dan tak mengantuk pun kat ofis...
padahal malam sebelum tu mama tido pukul 2!
selalunye, kalau mama tido lambat (tido awal pun), memang menguap aje lah kerja mama kat ofis...
depan boss pun (masa boss nak bagi keje) slumber bombe mama menguap...
tapi yang paling penting bagi mama,
perasaan mama sentiasa rasa tenang...
tak de lagi rasa marah-dan-bengang-yang-tak-pasal2 kat boss....
betul tau...kadang2, boss bagi keje, bole pulak mama jawab bengang2...
sampai boss pulak yang cakap sorry...hihi....

tapi sekarang,
mama dah jumpa solusi untuk mama bertenaga dan rasa tenang sentiasa...
mudah-mudahan, mama dapat teruskan amalan baru ni...
=)

dah lama tak melukis kat ofis..
asyik kene buat plan aje...buhsan!



Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.