Skip to main content

hari keluarga... =)


seronok mama rasa bila atuk nenek dan adik beradik mama ade bersama...
rasa macam bujang je...
lepak depan tv same2 sambil gurau2...
pastu mama rasa macam tiap hari pun hari ahad je...
macam hari cuti je bila bersama family mama...

tapi, kakak putri lah paling tak seronok...
kasihan pun ada...
kakak rasa janggal dalam rumah sendiri...
dah seminggu atuk, nenek, dan pak su bersama kita...
kakak cuma lepak bilik je...
kakak tak nak langsung dengan atuk...
tiap kali nampak nenek, kakak suruh nenek memen lego...
bile nampak pak su pulak, kakak suruh bukak ipin kat komputer...
macam tu je lah rutinnye sampai lah pak lang datang...

masa pak lang sampai tu, kakak kat bilik...
pak lang jenguk kakak, kakak relax je...
siap tunjuk kat pak lang yang komputer tengah pasang ipin...
pastu, nak pulak kakak salam pak lang...
masa papa balik keje, pak lang tengah teman kakak kat bilik...
sebab kakak asyik menangis je...
mama kuar bilik je nangis...
langsung mama tak bole buat ape...
jadinye, mama minta tolong pak lang teman kakak sebab mama nak mandi...
bile papa sampai, kakak langsung tak keja papa...
papa masuk bilik dan solat pun kakak tak terkam papa...
sebab mama minta tolong pak lang duduk je kat situ...
papa abis je solat,pak lang keluar, terus kakak berpelukan dengan papa...
=)
masa mamapapa nak makan malam pun mama minta pak lang tolong teman kakak kat bilik...
seronok kakak...
siap main bola dengan pak lang lagi...
dan pagi tadi...
kakak dah bangun sebelum mama pegi keje...
kakak nangis2 masa mama tengah siap2...
kakak minta mama buatkan susu...
mama dah buat tapi kakak tak minum...
kakak suruh pulak mama pasang boboiboy...
mama dah pasang, kakak kata kaki kakak sakit...
amboi...banyak betul akal dia nak lengah2kan mama pegi keje...
last2 mama keluar je...
nenek dukung kakak sambil nangis2...
lepas tu nenek tunjuk pak lang kat kakak...
nasib baik pak lang dah bangun...
terus kakak diam...
fuhh...
pak lang...pak lang...
aura kanak2 dah melekat kat pak lang... =)
lega la sikit hati mama nak kerja hari ni...
tapi sian la kat pak lang, kene jaga putri pulak... ;p

________________________________

malam minggu kita bawak atuk, nenek, pak su dan pak lang pegi jusco baru...
mujur kakak nak jalan sendiri...
huh...panjang kaki rupenye kakak ni...
berlari je sambil di pimpin papa...
kakak yang guide papa pegi sana sini...
sampai papa pun kene berlari2 anak nak ikut step kakak...
tapi.....


kakak tak mo pakai selipar...
aduhai kakak...
malu pun ade... ;p


 em...
macam-macam lah kakak ni...
macam mana lah kalau mamapapa tak de tibe2...
dah la kakak dah pandai sebut mamapapa....
dah pandai tunjuk dan cium baju dan tuala papa...
dah tau mana barang2 mama...
kalau lah mamapapa tak de,
macam mana dengan kakak?
=(

adik masih tak tahu nak expressi kan lagi perasaan dia...
Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT