Skip to main content

mama nak jadi macam dia....



insan yang bertarung nyawa untuk lahir kan mama...
dia...
insan yang sangat sabar dengan karenah mama...
dia...
adalah emak mama...


mama nak jadi macam dia...
pandai serba serbi...
masak sedap...
tahu menjahit...
pandai buat kek, kuih dan biskut raya...
bila bulan puasa, nenek lah insan yang paling sibuk sekali kat rumah...
jahitkan baju raya suami dan anak2...
bile 2-3 hari lagi nak raya, sibuk pulak buat kuih raya...
sampai lah pada malam raya, sibuk sediakan lauk pauk untuk hari raya...

semalam, sebelum balik kerja, sempat mama baca satu artikel ni dekat fb,
terus mama berkobar nak balik, nak buat karipap resepi nenek...
selasa lepas dah beli daging kat pasar malam...
memang dah berhajat nak buat, tapi mama selalu tangguh2...
papa pun seminggu sekali je makan masakan mama...
hari keje memang selalunya opah yang masak...

kebetulan opah puasa semalam...
dengan semangat yang berkobar2, mama terus ke dapur, amik daging, kentang dan bawang...
biar mama pulak sediakan juadah bukak puasa untuk opah...
opah puasa pun opah siapkan lauk pauk untuk mamapapa makan...
bila bulan puasa, opah usaha sediakan kuih sebab mamapapa selalu tak berbuka dengan nasi...
mesti nak makan kuih2 dulu, lepas maghrib baru lah makan nasi...
syukur sangat mama di anugerahkan Allah emak2 yang baik dan menyayangi anak2 nya...


inti nye....


karipap nye...


hahahahangus nye!!!

tepung nye crunchy sangat...
mama masak dengan api yang paling perlahan pun dia dah hitam begini...
berhari2 lah kita breakfast makan karipap ye abang... =)
sebab biasa nya mama buat banyak2 dan simpan dalam peti ais...

buat masa sekarang ni, biar mama asah skill menjahit dulu sebab mama ada mesin jahit...
dah ade rezeki beli oven nanti, baru lah mama asah skill membuat kek dan biskut raya ye...

current project menjahit mama adalah...
buat cloth book 123 untuk putri2...



Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.