Skip to main content

hidup mesti terus...

yang pergi, relakan lah mereke pergi...
sesekali bila teringat kan mereka, bacakan lah al-fatihah untuk mereka...

upacara pengkebumian pertama yang mama pergi ketika arwah atuk mama meninggal...
itu pun mama tengok dari jauh je sebab sangat ramai orang...

kali ni mama dapat tengok macam mana keadaan kita bila di kebumikan nanti...
macam mana tubuh kita yang kaku tu di uruskan oleh orang lain...
sedih dan takut!

apepun mama bersyukur, masih di beri kesempatan hidup dan lihat anak2 mama membesar...
sesekali rasa cemburu pada mereka yang pegi...
tak ada lagi dosa yang akan mereka buat...
tapi mama ni,semakin lama hidup, semakin banyak dosa...
mama cuma manusia biasa...
yang selalu lalai dan leka...
mungkin mama ada sakitkan hati sesiapa tanpa mama sedar...
kan berdosa tu!...

video

anak2 kecil mama...
masih kecil untuk mengerti segalanya...
tapi masa mama menangis depan putri bile mama dapat tau arwah dah nazak,
putri berusaha pujuk mama dengan cara putri...
mama tau, putri cuba pujuk mama masa tu...
putri 'hey' dekat mama seolah2 putri bgtau mama, 'jangan menangis'..
lepas tu putri bebel2, entah apa yang putri cakap...
em...mungkin jugak putri dah faham...
cuma putri tak tau macam mana n apa yang putri kene buat bile tengok mama menangis...


Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.