Skip to main content

selesai berpantang...


Alhamdulillah...
selesai sudah mama berpantang selama 44 hari...
kalau ikut mama, 40 hari je...
tapi sebab dah transfer opah yang jaga mama, kene la ikut opah, 44 hari...
macam biasa la,mama bukan tekun sangat...
kadang2 skip jugak bertungku, pakai stokin, pilis n bengkung...
apepun, putri natrah semakin berisi...
pipi semakin gebu...
badan semakin kuat...
kepala selalu nak angkat2 bila mama dukung...

sampai hari ni, adik natrah tak berjaga malam sangat...
selalunya, lepas mandi petang sampai maghrib natrah akan bangun...
lepas maghrib tido sampai pukul 12...
bangun minum susu kejap, pastu tido balik...
pastu, lebih kurang kul 3 dan subuh...
tu pun kadang2 natrah eh-eh sebab nak berak, bukan nak susu...
lepas berak n buang angin, tido balik...
sampai mama terpaksa paksa natrah minum susu...
tapi natrah lebih pentingkan tido dari minum susu...
dan selalunya, pagi2 mama kene perah susu sebab dah sakit... ;)
moga2, rutin adik natrah akan terus macam ni...
mudah la mama nak overtime malam2... =)

kakak naurah pulak, masih macam selalu...
manja,tak sabar,kuat nangis...
tapi sekarang dah pandai geletek mama, main cak-cak dengan mama, kuat mamam,ikut gaya budak kecik dalam iklan tv...
dan yang paling penting sekali, dah pandai lawan balik cakap mama...
huh...
bila mama marah, kadang2 putri akan lawan dengan sebut "hei", jeling mama n lepas tu baling barang...
kalau mama jentik tapak kaki ke putri ketawa2 lepas tu gosok2 tapak kaki sambil 'mengadu' kat mama sakit...
adui...putri ingat mama main jentik2 ke...
mama marah putri la...
moga2...sifat melawan putri tak berpanjangan...
mama marah pun bukan sebab putri buat salah ape...
cuma putri buat sepah rumah, tu je...
seboleh2 nya mama tak nak sebut 'cuba duduk diam2 kejap' n ape2 ayat yang sama maksud dengannye bila putri lari sana sini...
sebab mama takut tu satu doa dan Allah akan makbulkan doa mama...
diam tu bole jadi macam2 cara,kan...
na'uzubillah...
mama tak nak berulang lagi kejadian tu...


beria putri nangis bila benda hitam kat dahi tu tercabut...

oh...mama lupa pulak nak amik gambar adik natrah ...hehe...
tak banyak cite pasal natrah sebab natrah masih kecik lagi,kan...

Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.