Skip to main content

kakak = kaki


kakak putri dah pandai sebut macam2...
yang mamapapa dah bole faham...
perkataan yang paling putri suka sebut sekarang, "dah" n "kak" (bukak)...
bila dah selesai buat sesuatu, bila kereta berhenti, bila mamapapa sebut bye dalam fon,bila tutup tv dan mcm2 lagi, putri akan sebut "dah"...
dan "kak" pulak, bila putri minta mama bukakkan bekas biskut, bekas mainan, bila mama suruh buka tv, pintu, almari putri dan macam2 bukak lagi...
paling putri sibuk nak bukak, bila mama nak mandikan adik...
putri seronok nak bukakkan mitten n booties adik n paling putri nak bukak adalah pampers adik...
bila dah bukak, putri akan sebut "eeeee....nyak....." (eeee.... banyak - refer pada najis kat pampers tu)..
sangat suka nak buangkan pampers adik...
tapi kene sape2 ikut putri pegi dapur n buangkan...
malam tadi, nangis2 putri ajak papa temankan sebab lepas mama salinkan pampers adik, mama susukan adik...
tapi papa tak faham...
sudahnya, putri campak balik pampers tu kat bilik..




tengok la tu,kakak putri tak sabar2 nak buang pampers adik...
mama belum siap pakaikan adik seluar balik...



puas hati kakak dapat buang...
=)

macam2 lagi yang kakak putri dah pandai cakap...
kalau mama suruh tengok adik, putri akan sebut "dik...dik"
kalau mama panggil putri mamam, putri sebut "mamam"
kalau mama suruh bagi barang kat papa,putri sebut "paa..."
kalau mama sebut kaki, putri sebut "kakak"
???
Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT