Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2011

natrah hari ke 17

hampir 2 minggu dah mama dan putri2 kat melaka... minggu pertama berjauhan dengan papa, putri tak sihat... demam, batuk n selsema... mama pun sama... tapi mama dah sihat dah... putri je masih ada batuk n selsema...
minggu kedua kat melaka, mama tengok putri dah mula serasi kat sini... tapi, haruslah nampak mama disisi... kalau tak,menangis lah putri...
mama banyak abiskan masa melayan putri... since natrah pun asyik tido je,kan... tapi hari ni, pada usia natrah 17 hari, natrah macam dah pandai mahukan perhatian mama jugak...
mama dah susukan natrah sampai tersedak2 dan muak... mama dah tukarkan pampers natrah... tapi natrah tak tido jugak... eh sana, eh sini... kakak putri dah tido dah... tapi mama potongkan kuku kakak dulu sebelum mama nak susukan natrah lagi...
bila mama riba natrah dan mama suakan susu,  natrah ketap mulut rapat2 dan pejamkan mata... mama tepuk2 natrah dan natrah tido atas riba mama... barulah mama tahu, natrah jugak mahu mama manjakan natrah seperti mama manjakan kakak putri...
semalam, …

kasih seorang kakak...

pertama kali putri jumpa natrah di hospital lepas adik natrah lahir, putri terus nak cucuk muka adik... =) selama ni, putri tak pernah peduli pun bila jumpa baby orang lain... mama betul2 terkejut dengan tindakan putri... dan mama rasa bersyukur putri dapat terima kehadiran adik natrah... dan putri sangat sayangkan adik natrah...

malam pertama adik natrah pulang ke rumah... putri sangat teruja nak sentuh dan cium adik natrah...

putri bangun pagi, terus turun katil dan cari adik natrah....

tak berhenti putri kiss adik natrah... sesekali adik natrah tersenyum lepas kakak putri cium adik...

she's a girl.... =)

perkenalkan...
PUTRI NATRAH NUWAIRAH

Alhamdulillah setinggi langitMu Ya Allah... selepas bertarung nyawa untuk lahirkan zuriat ke 2 suami ku ini...
dah dua hari mama balik keje, putri ignore mama... tak macam selalu... macam selalu adalah, bile mama bukak gate je putri dah jerit2 dari dalam rumah... cakap macam2... bile mama masuk je rumah, putri mengekor mama sambil peluk2 kaki mama... mama nak jalan pun susah takut putri terjatuh...
tapi sekarang, putri cuma tengok dari dalam rumah... lepas tu putri sambung buat ape yang putri tengah buat... mama langkah masuk rumah pun putri buat tak tau je... sadis pulak rasanya... mama rasa terabai... =(
tapi mama rasa, putri dah lebih 'dewasa' sekarang... bile nangis2, senang pujuk... dah kurang minta papa dukung... papa pun dah senang nak mandi, makan dan solat... putri dah rela lepaskan papa buat semua tu...
adik putri semakin hampir dilahirkan... (mama rasa la...) semalam mama memang cuak... masa mama drive nak balik keje, tiba2 rasa pinggang sakit + perut sakit + adik tolak2 bawah... sempat la sampai rumah lagi...
maghrib tu, mama rasa lagi macam tu... cepat2 mama sms papa,minta papa balik awal... papa p…

tak tau nak buat apa..

" nanti abang tido sorang2...." " em...sayang tau, abang mesti tak rindu dekat sayang..." " mana sayang tau?" " sayang tau la...sebab abang mana ade rindu dekat sayang...nanti abang dah nak jadi bapak dah...sayang malu la nak ade anak...abang malu tak? " " yela..." " nape?" " sebab tak tau nak buat ape..."
???

mama susah hati...

setiap malam, berdebar-debar rasanya.... dah masuk minggu ke 35 pengandungan... sungguh mama dah tak larat... nak jalan pegi dapur pun tak larat... hujung minggu pun papa yang masak... mama duduk rehat2 je sambil tengok tv... =) kalau bole, tak nak tido tiap malam sebab sakit2 badan bile tido... dan kalau bole, tak nak malam sebab bile malam je perut mama mengeras lain macam....
mama susah hati... mama menangis tiap kali fikir mama akan melahirkan lagi... mama betul2 takut... macam takut nak mati... mama takut...
putri masih macam biasa... manja... banyak cakap... sibuk angkut barang bawak ke sana ke sini... tak terdaya lagi mama nak kemas... sebab kene bongkok dan amik barang2 yang bersepah tu... mama dah tak bole nak bongkok2... jadinye, rumah memang sentiasa bersepah...
pagi tadi putri bangun tido dengan riang gembira... mata masih terpejam tapi bile putri dengar mamapapa ketawa, putri pun ketawa... putri tak minta papa dukung macam selalu... putri terus turun katil, kutip benda2 yang putri sepah kan dan …