Skip to main content

putri sayang adik....

dasat la perut mama...macam bantal daaaa....

bile mama tanya putri, mana adik?
putri usap2 perut mama sambil senyum2...
bile mama suruh sayang adik...
putri cium2 perut mama sambil bunyi....
"emmmmm..."
bile mama cakap, siapa kakak angkat tangan?
cepat2 putri angkat tangan sambil senyum2...
bile mama tanya, siapa adik angkat tangan?
pun putri cepat2 angkat tangan....
=)
manja ye...
nak jadi adik jugak...

***************************************

sejak beberapa hari ni,
papa selalu balik keje lambat...
tiap kali papa balik keje,
mama ajar putri sambut papa...
bukakkan pintu untuk papa dan kita tunggu papa dengan senyuman...
biar papa rasa happy je balik rumah walaupun penat...
masuk je kaki papa dalam rumah,
putri angkat2 tangan minta dukung...
dan papa akan terus dukung putri...
mula2 mama rasa, tak patut papa ajar putri macam tu...
tapi bile fikir2 balik, biar lah...
bukan susah pun dukung putri...
lagi pun, dalam sehari tu, berapa jam je putri dapat jumpa papa...
kalau putri bangun awal sebelum papa pegi keje,
dapat la putri manja2 dengan papa...
walau papa terpaksa bersiap sambil dukung putri...
paling lama setengah jam...
kalau papa balik keje awal, lepas maghrib,
dapatla putri manja2 dengan papa lebih kurang sejam lebih...
lepas tu putri dah nak kene tido dah...
tak sampai 3 jam putri dapat jumpa papa masa hari keje...
sebab tu papa selalu layankan aje ape putri nak...
manjakan putri lebih2...
dan mama tak penah dengar papa mengeluh bile kene jaga putri...
kalau mama tak dapat masak waktu papa ot hari ahad,
atau mama tak kemas rumah langsung,
papa tak penah komplen...
sebab papa tau, bukan senang nak jaga putri mamapapa yang manja ni...
sebab tu papa suruh mama rehat2 je tiap kali mama ngadu yang mama tak dapat nak buat ape2 kat rumah...

oh papa...
birthday papa dah dekat...
mama ade plan something...
harap2 tak de halangan untuk kita celebrate bersama nanti...

Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT