Skip to main content

"amin..."



ni antara benda terawal yang putri cepat belajar dari mama...
meng'amin'kan doa...
orang2 melayu ni, suka ajar anak2 salam dengan menyebut, amin...
sampai la 1 hari tu, mama nak pegi keje, opah dukung putri...
mama hulur tangan minta putri salam mama,
sambil mama sebut "salam mama...salam mama..."
putri buat tak tau je sebab putri belum pandai salam lagi...
lepas tu opah pulak sebut, " amin...amin..."
putri terus sapukan tangan kat muka, 
macam muslim2 buat bile meng'amin'kan doa...
=)

dari putri kecik lagi,
bile putri nak tido, 
mama selalu bacakan  al-fatihah, surah 3 qul, doa untuk ibu bapa, doa tido dan mengucap 2 kalimah syahadah...
sekarang ni,
bile sampai turm mama baca doa tido, putri dah stanby tangan kat dahi...
selesai je mama baca doa tido, putri pun amin...
sambil sebut..."em....."

=)
Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT