Skip to main content


sabtu ahad yang membahagiakan mama...
bila kita bertiga aje di rumah sendiri..
=)
jangan salah faham....
bukan mama tak suka opah n atuk tinggal dengan kita...
cuma, keselesaan berganda2 bile tinggal kita bertiga...
mama bebas berpakaian...
mama bebas masak dengan cara mama...
mama bebas kemas rumah...
mama bebas lakukan apa saja yang mama suka...
sebab mama adalah spesis manusia yang tak suka orang tengok ape yang mama buat...
sebab nanti orang komen2, mama tak suka...
mama punye cara sendiri untuk buat sesuatu...
kalau nak komen, sila buat sendiri! hihi...

mama tak minta opah jaga putri...
opah yang tawarkan diri...
kalau ikutkan mama, memang mama tak sampai hati...
mama-yang-muda-remaja ni pun rasa penat amat menjaga putri n masak dalam 1 hari tu...
inikan warga emas seperti opah...
tapi mama memang kagum, opah sempat masak macam2 bile mama balik kerja...
tambah2 bulan puasa ni...
sebab, mama papa tak terus berbuka dengan nasi...
mama papa suka makan yang ringan2 dulu...
lepas maghrib baru makan nasi...
mungkin mama tak serajin opah...
tapi, mama memang tak bole nak masak bile putri tak tido...
putri nak mama rehat2 je sambil tengok putri main bile putri tak tido...
kalau mama masak, putri pun mula la nangis2 minta dukung...
mama dah tarat nak dukung putri selalu, sayang...
perut mama dah makin besar...
putri nak duduk atas riba mama pun dah tak muat dah...
mungkin bile putri dengan opah putri tak semanja dengan mama papa...
macam mana nak jadi kakak ni wahai putri oiiii.....

bile mama tanya papa, nape tak nak anta putri kat nursery je...
sebab mama sangat kasihan dengan opah...
tiap hujung minggu nak balik taiping...
naik bas sendiri...
papa jawab, papa tak percaya orang lain jaga putri...
em...betul la tu...
kalau di beri pilihan, mama pun nak nenek yang jaga anak2 mama...
sebab mama tau macam mana cara nenek jaga anak orang...
inikan cucu dia sendiri, kan....

mama betul2 idamkan, mama papa yang urus sendiri hal2 rumah kita...
susah payah menjaga anak2, biar mama papa je yang tanggung...
tapi, papa punya tanggungjawab besar sebagai satu-satunya anak lelaki opah...
papa harus jaga opah n atuk dan dalam masa yang sama papa jugak harus jaga mama, putri dan adik2...
sebab tu papa tak nak keje jauh2, luar dari ipoh...
biar pun orang anggap mama papa tak berkembang tinggal kat pekan lama ni...
tanggungjawab tetap tanggungjawab...

mama doakan, atuk dan opah diberi kesihatan yang berpanjang...
begitu jugak atuk dan nenek kat melaka sana....

tungguk adik balik raya ye mak!!!
tak sabau dah ni....






Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.