Skip to main content
mama masih teringat2 kisah saudara-se-islam kita...
tabah nya mereka...
masa mama pantang lepas lahirkan putri dulu,
papa penah bagitau dia ade mimpi mama dah mati...
dia tak tau macam mana nak jaga putri sorang2...

ah....sedihnya...
kalau mama sakit,
tentu mama sedih fikirkan kesusahan papa menguruskan mama dan putri...
tapi, kalau papa atau putri yang sakit,
berganda2 sedih mama...
mama tak tahu mama mampu atau tak...
mama cuma mampu memohon pada Allah,
moga Allah tak uji mama sehebat tu...

semalam mama balik keje,
putri tak sambut mama macam selalu...
mama ingat putri tido...
rupanya putri tengah berlegar2 tepi opah yang tengah solat kat ruang tamu...
maybe sebab atuk ade, putri segan2 n takut2 sikit...
bile mama masuk,putri langsung tak kisahkan mama...
mama panggil putri pun, putri tak datang pada mama macam selalu....
sampai mama dah siap mandi n solat,
mama lepak2 depan tv,
pun putri tak kisahkan mama...
putri nyendeng2 dekat opah je...
putri tak kisahkan mama pun mama dah cukup sedih,tau...
inikan tak dapat jumpa putri walau 1 hari...

putri...
mama akan jaga kesihatan mama...
supaya mama dapat melihat putri membesar depan mata mama...
tapi, kita hanya mampu merancang...
Allah jua yang tentukan...
andai satu hari nanti mama pergi dulu sebelum papa,
putri ingat pesan mama dulu, ye...
jangan sekali2 abaikan papa...
jangan sekali2 memusuhi papa...
sentisa ingat pada papa...
sentisa jaga hati papa...
sebab masa putri kecik2,
papa cintakan putri lebih dari papa cintakan mama...
papa layan putri bagai menatang minyak yang penuh,sayang...
ingat pesan mama,ye sayang...


cepatnye putri membesar...
putri tido berbantalkan lengan papa...


syukur Ya Allah..
kerana beri kesempatan ini...




Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.