Skip to main content

malam2 putri...

Entah kenapa sejak akhir2 ni, putri susah sangat nak tido malam...
mungkin sebab petang2 lepas asar putri tido sampai maghrib...
jadi nye, malam tu memang putri nak main je...
tak bole tengok rumah kemas, abis sume putri selerak kan...
tak bole tengok barang tersusun elok2 dekat rak atau atas meja putri,
semuanya putri selerakkan ke lantai...
kerusi n kereta putri pun, putri tak bole tengok bende tu berdiri betul2...
mesti putri nak terbalik kan...
ish..ish...ish...

bile mama papa yang jaga putri,
memang mama papa biar je rumah berselerak...
bile dah berselerak tu,
baru lah putri tak usik barang2 tu...
tapi kalau opah yang jaga,
tiap kali putri selerak kan, tiap kali tu la opah susun balik...
em...bebel je la opah,kan... ;)
tapi ape putri kisah? hehe...

putri dah pandai nangis bile kene marah...
nangis macam kepala terhatuk ke lantai...
sian dia...
bile dah start nangis tu,
mula la nak berdukung je...

sekarang ni, bile masuk bilik waktu malam je,
putri mula menangis...
nangis tak nak tido...
macam2 mama pujuk,
jarang2 berjaya...
sampai mama terpaksa paksa putri tido...
tepuk punggung putri kuat2...
kalau bagi putri baring kat tengah2 mama papa,
lagi la putri tak mo tido...
asyik nak panjat2 papa, lepas tu nak turun katil...
mama kene tido kan putri tanpa putri nampak papa...
sebab bile putri nampak papa, putri nak dukung...

semalam, sampaikan papa kene merangkak masuk bilik nak tido,
sebab tak nak bagi putri nampak papa...
sebab mama dah berjaya pujuk putri tido n putri dah mula mamai2...
kalau putri nampak papa,
confirm mata putri terbeliak balik n nangis minta papa dukung...
sian papa,sayang...
papa penat keje...
kene tido awal sebab papa keje 12 jam...

entah macam mana lagi mama kene buat biar putri tido awal...
atau sekurang2 nya, tak menangis bile kene tido...
macam mana nak dapat adik ni?
manja lebih2... ;)

putri suka panjat badan papa bile papa baring...sampai tertido atas papa... =)

cumel nye punggung putri... ;P


Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.