Skip to main content

april fool kah?

2,3 hari ni putri selalu tak keruan...
menangis2 entah apa punca...
sakit ke, mengantuk ke, nak main ke, langsung putri tak bgtau...
eh...mesti lah,kan...putri kan tak pandai cakap lagi...
mama tak kisah kalau putri nak rengek2 dengan mamapapa...
tp mama kisah kalau putri nangis2 dengan orang lain...
sebab mama kisah kalau orang lain marah putri sebab tak sabar dengan putri...
mama yang marah,tak pe!

malam tadi, sebelum maghrib putri tido...
sampai isyak pun putri tido lagi...
macam biasa lah...
putri takkan sambung tido sampai pagi nyer...
tak pe lah...
dalam kul 11,mamapapa dah siap2 nak tido...
putri masih nak main2 lagi...
kami layan kan aje...
sampai papa tak larat dah nak layan, mama layan putri sorang2...
dan akhirnye, tido jua...

tgh2 malam, 2x putri tido tak selesa...
tiba2 menangis entah ape punca...
mama bg nenen, putri hisap sekejap je, lepas tu nangis balik...
mama dukung putri, pun putri diam sekejap, lepas tu nangis balik...
mama baringkan putri, sumbat puting n tepuk punggung putri kuat2,
paksa putri tido...
putri ikut jugak...
putri tido...

tak sampai 1 jam, putri nangis lagi...
sama macam tadi...
bagi nenen tak mau, dukung pun tak mau...
mama dukung, putri nak papa...
bila papa dukung, putri nak mama...
tapi yang best nye, bila mama dukung, putri nangis2 sebut memma...
bile papa dukung, putri nangis putri sebut papa....
=)
sambung balik...
lepas tu, papa suruh bagi gripe water...
mama pun kuar pegi dapur...
papa dukung putri keluar...
elok je kuar dari bilik, putri senyum2!
apakah makna semua ini wahai putri?

sabar je la...

putri nak ajak main rupanya...
tak jadi bagi gripe water...
mama take over putri, papa sambung tido...
owh...masa tu dalam pukul 5 pg...
mama layan putri main sambil mama buat sikit kerja...
dalam setengah jam lepas tu, mama tgk putri macam mengantuk...
mama bawa masuk bilik, tido kan putri...
putri tido...
mama pegi depan dan sambung buat keje lagi sikit...
tiba2 mama dengar suara putri...
mama jenguk dalam bilik, putri dah duduk sambil pegang puting putri n putri cakap2...
aduhai sayang...
apesal cergas balik ni!
kan tadi dah tido...
mama angkut putri pegi depan, teman mama buat keje...
kalau biar putri kat situ, abis papa kene kacau...
sian papa tak cukup tido...
dah la papa tgh busy skrg, kene la cukup rehat...

di pendekkan cerita, (dah panjang mama tulis rupenye!)
lepas2 azan subuh, putri tido...mama pun tido...
mama tersedar bile papa bangun..
papa dah lewat pegi keje!

oh putri...
semoga mamapapa tabah menghadapi karenah putri...
dah semoga putri sentiasa ingat pengorbanan mamapapa yang tak kan mengeluh melayan karenah putri...

ni dia tabiat putri!



2 comments

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.