Skip to main content

Batuk kong kong...

dah seminggu lebih putri batuk dan selsema...
dari hari putri isytihar demam hari tu...
hari tu kite pegi klinik gov...
hari lain,kite pegi klinik private...
klinik lain dari klinik private yang kita penah pegi sbb papa nak ubat yang lain...
sebab ubat2 dari klinik2 sebelum ni, putri tak mo makan...
asyik tumpah ditepis atau disembur putri je...
jadinya, putri seperti tak makan ubat...

klinik yang direkemen kan oleh member papa ni dekat je dgn ofis mama...
so, pagi sabtu lepas kite pegi...
dia bg ubat lain dan yang penting, putri nak makan ubat tu...
walaupun nangis2, putri masih telan...
tapi putri tak kebah2 jugak....~bak kata orang utara~
dokte suruh datang lagi 3 hari...

3 hari kemudian...
dokte tengok tekak putri, merah...
dokte tanya, family ade yang kene tibi ke?
aduhai....minta di jauhkan Allah...
alhamdulillah keluarga kita tak de penyakit tu...
dokte bagi ubat yang power sikit...

esoknye, putri kene penangan ubat2 tu,
opah kata putri asyik tido je...
dia risau pulak sbb tak aktif macam selalu...

(tapi bile aktif, marah pulak, ye....ish..ish...)

sampai hari ni, batuk putri belum baik lagi...
ditambah dengan perisa-hingus-meleleh-mama-biar-sebab-putri-tak-nak-kene-lap-hingus...

ish budak ni...sume pun tak nak...

kakak ni nak kawan dengan dia pun, dia tak nak...
em....
tapi bile kita dah nak balik tu,
baru lah putri nak bertegu sape dengan kakak ni...
dengan cara,
mendekatkan dahi putri ke dahi dia sambil berkata2 bahasa putri...
ish...macam semut pulak berkomunikasi dengan antena...
macam2 lah putri ni!
2 comments

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

BAGAIMANA MERAWAT BAYI SELSEMA DAN BATUK TANPA UBAT