Skip to main content

Putri tersepit...

seronoknye mama dapat merasa cuti 2 hari seminggu... =)
1 hari dapat bermalas-malas bersama putri dan 1 hari dapat kemas rumah...
baru la rasa cukup rehat lepas 5 hari bekerja...

tapi...sejak putri 6 bulan ni,putri selalu merengek...
selalu nak di teman, di layan, di dukung...
sampai kan mama terpaksa buat keje rumah sambil dukung putri...
putri tak bole kene tinggal sorang2,putri mesti nangis walau pun kene tinggal sekejap...
nasib baik hari ahad papa ade untuk teman putri...
dapat la mama masak setelah sekian lama tak masak...
sampaikan masakan mama dah tak sedap dah...(sbb tak masak sll)
tgh hari papa tidokan putri...dengan papa sekali tido...
sayang nye mama tgk kamu berdua tido...
rasa nak peluk cium je...
tapi nnt putri bgn pulak,langsung tak jadi keje mama...
papa bgn tak pe... ;p


sejak akhir2 ni,mama tidokan putri dlm playpen
sbb mama nk pasang kelambu untuk putri..
sbb putri sll kene gigit nyamuk..bile bgn pagi,bintik2 merah muka putri...
tapi smlm,mama tidokan putri sebelah mama...
sbb panas pulak malam tu...
tgh2 malam,putri bgn...
mama susukan putri,tp putri masih tak bole tido...
eh sana..eh sini...
pusing sana..pusing sini...
mama tak tau sebab apa...mama tepuk je putri...
bile putri diam,mama pun berhenti tepuk...
tiba2 putri nangis lagi...
mama nak tepuk lagi,tapi mama tgk putri tak ada sebelah mama!
putri mama dah terselit antara katil mama dgn playpen putri...
putri tersangkut! sebab ada bantal yg mama selalu selit antara katil mama dgn playpen putri..
bantal tu dah ke bawah n putri tersangkut atas bantal tu...
dlm keadaan tersepit antara katil n playpen...
mujur tak jatuh ke bawah...
mama terus bgn n terjerit panggil papa...
kesian anak mama... =(
bile dah angkat putri,mama baringkan putri,mama bg putri ruang yang luas untuk tido, (mama terpaksa cari tempat tido lain...huhu) mama tepuk2 putri,baru la putri bole tido... =)
mungkin putri tak lena tadi sbb panas...
papa mama dah halang kipas dari sampai ke putri...
kesian anak mama...

bgn pagi,mama papa cerita balik kejadian malam tadi...
rasa lucu pulak bile teringat putri terselit...hihi...



*jgn marah ye sayang...mama ketawakan putri... ;p
macam mana la putri tak terselit kalau lasak macam ni...
Post a Comment

Popular posts from this blog

Vitamin shaklee untuk pesakit thyroid

cerewetnye kami nak beli rumah!

Bagaimana Atasi Masalah Anak SEMBELIT!

bagaimana saya diet dengan shaklee.