Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2010

antara mama & papa

hi sayang... semoga saat sayang mama ni baca blog ni,sayang sihat n happy selalu...
sejak kes malam putri terselit tu,putri tido antara mama dan papa.. =) mama amik ruang sikit je n papa pulak terpaksa control tido dia... tak bole lasak2..nnt terhempap putri pulak... ;p tgh2 mlm,putri terbgn lagi... putri tak nangis,tapi putri tak selesa... sbb putri selsema siang tu... putri tak pandai nk sedut mukus tu... so,tiap kali putri bersin,keluarla mukus2 tu... pastu,putri pun tonyoh2 hidung n muka putri... em...comot betul anak mama...
masa putri terjaga tu... putri mengiring kiri,mengiring kanan... mungkin nak cari keselesaan... yg pasti,bile putri mengiring tu,mesti nak cari sesuatu untuk putri garu2 dgn kuku putri yg sll tajam tu... =) dan yg paling mama suka,bile putri terlentang,tangan putri 1 sentuh papa.1 lagi sentuh mama... mama dapat rasa yg putri bahagia bila mama papa ada disisi putri.. memang kami bahagia,sayang... doa mama setiap hari,moga kebahagian kita,berkekalan hingga akhirat... mama tak dapa…

senyumanmu... =)

Senyumanmu igauanku
Tiada yang setandingmu
Suara yang bermain
Memanggil-manggil namaku


angin...

semalam mama sakit perut..
sakit sgt...
n rasa nak muntah...
tak tau la sbb ape...
putri pulak,tak lena tido..
sejam sekali bgn...
nangis2..
bile angin dah kuar,baru putri lega n tido balik...
sian anak mama ni...
entah mana silapnye...
banyak sgt angin perut putri tu...
tambah2 susah nk poo poo...
putri...
mama sedih hari ni... =(
putri dah besar nanti,jangan sedih2 macam mama tau...
putri kene happy selalu...
kawan dengan ramai orang...
buat apa saje yang putri nak buat selagi tak langgar perintah Allah...
mama selalu harap,putri takkan rasa kesedihan dan keperitan yang mama dah rasa...
mama harap,mama dapat bg yang paling baik untuk putri...
tapi mama tak mampu...
mama harap,apa yang termampu mama bagi,cukup untuk buat putri gembira selalu...
mama tetap sayang kamu walaupun kamu rasa tak cukup...
kamu yang pertama,akan tetap jadi yang pertama... =)

Putri tersepit...

seronoknye mama dapat merasa cuti 2 hari seminggu... =)
1 hari dapat bermalas-malas bersama putri dan 1 hari dapat kemas rumah...
baru la rasa cukup rehat lepas 5 hari bekerja...

tapi...sejak putri 6 bulan ni,putri selalu merengek...
selalu nak di teman, di layan, di dukung...
sampai kan mama terpaksa buat keje rumah sambil dukung putri...
putri tak bole kene tinggal sorang2,putri mesti nangis walau pun kene tinggal sekejap...
nasib baik hari ahad papa ade untuk teman putri...
dapat la mama masak setelah sekian lama tak masak...
sampaikan masakan mama dah tak sedap dah...(sbb tak masak sll)
tgh hari papa tidokan putri...dengan papa sekali tido...
sayang nye mama tgk kamu berdua tido...
rasa nak peluk cium je...
tapi nnt putri bgn pulak,langsung tak jadi keje mama...
papa bgn tak pe... ;p


sejak akhir2 ni,mama tidokan putri dlm playpen
sbb mama nk pasang kelambu untuk putri..
sbb putri sll kene gigit nyamuk..bile bgn pagi,bintik2 merah muka putri...
tapi smlm,mama tidokan putri sebelah …

6 bulan sudah...

teringin sekali menulis blog...
tapi mama tak punya masa terluang...
tambah2 lepas kehadiran 'Putri' yg membuatkan hidup mama bertambah sibuk...
bertambah kelam kabut...
bertambah ceria...:)
dan bertambah cantik....;p...
eh? bertambah cantik???
entah...sejak lepas pantang,mama rasa muka mama dah kurang naik jerawat...
dah kurang berminyak...

mungkin juga semua kotoran tu dah kuar bersama2 Putri sewaktu melahirkan...
kalau mama lahir operate,adakah kotoran itu juga akan keluar?
(jika benar tekaan mama yg kotoran tu kuar sewaktu melahirkan....)
mungkin juga kerana terampun dosa2 mama yg tak terhitung byknya...
(kerana kata orang,ibu lepas bersalin same seperti anak yg br bersalin...bersih dari dosa...)
Allah jua lah yg Maha Mengetahui atas semua kejadiaanNya...
dalam byk2 'tambah'an td,masih ade 1 yg kurang...
(tak semuanya sempurna,kan?...)
kurang jua lah waktu tido mama...

awal nya rasa tension,rasa mengantuk, dan yg paling teruk,rasa marah pada Putri...
mama nak tido,…